رادینرادین، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره

تیم سه نفره

آموزش تولت رفتن در هجده ماهگی

1394/3/12 14:21
نویسنده : آيدا
136 بازدید
اشتراک گذاری

از دیروز رادین رو باز گذاشتم و پوشک نکردم. حتی بدون پوشک یه نیم ساعتی هم رفت بیرون با علیرضا خرید و آمد و البته خشک هم مانده بود.

یک تکنیک سه روزه در اینترنت برای از پوشک گرفتن کودک پیدا کردم که دست و پا شکسته اجرایش می کنم. منتها فکر کنم بیشتر از سه روز زمان ببرد. تکنیکه این است:

روز اول آموزش استفاده از لگن دستشویی
همین که کودکتان بیدار شد شما هم از رخت خواب بلند شوید. او را از کمر برهنه کنید. شما و فرد کمکیتان به نوبت حواستان به او باشد تا ببینید که آیا نیازی به ادار یا مدفوع کردن دارد. در صورت نیاز به دستشویی، او را به نزدیک‌ترین لگن دستشویی ببرید.
در تمام روز به او خوراکی شور یا غذای آبکی و مایعات زیادی بدهید تا زیاد به دستشویی نیاز پیدا کند.
هر بار که در استفاده از لگن دستشویی موفق شد، موفقیت او را جشن بگیرید – یعنی اگر مقداری از ادرار یا مدفوعش یا حتی چند قطره از آن در لگن دستشویی ریخته شد.می‌توانید از او تعریف کنید و غیره. کودکان بعد از ۱۰ تا ۱۲ بار موفقیت آن را یاد گرفته و دیگر بدون کمک از آن استفاده می‌کنند.
اگر به طور اتفاقی دستشویی کرد، نگویید: «ایرادی ندارد» به جای آن با صدایی ملایم و ناراحت بگویید «باید تو لگن جیش کنی» و با قرار دادن دستتان روی دست او به او کمک کنید تا پاکش کند. اما به خاطر این مساله سرش داد نزنید یا او را شرمنده نکنید؛ این اتفاق‌ها عادی است.
قبل از خواب به او بگویید که وقت رفتن به دستشویی است (هرگز از او سوال نکنید زیرا معمولاً پاسخ او نه خواهد بود). قبل از اینکه کودکتان بخوابد او را پوشک کنید، مگر اینکه مطمئن باشید که جایش را خیس نخواهد کرد.
روز دوم آموزش
دستور العمل‌های روز اول را دنبال کنید. تنها تفاوت آن بار روز اول این است که در روز دوم می‌توانید بعد از ظهر یک ساعت با هم بیرون بروید. صبر کنید تا کودکتان در لگن دستشویی کند، سپس فوراً راهی بیرون شوید تا بفهمد که قبل از بیرون رفتن از خانه باید به دستشویی برود با این شیوه می‌توانید به کودکتان بیاموزید که قبل از بیرون رفتن از خانه باید فوراً دستشویی کند.
وقتی بیرون می‌روید، شلوار‌های گشاد به او بپوشانید؛ بدون لباس زیر، بدون پوشک، شلوار آموزش یا زیر پوش. هدف شما این است که او تصادفی خود را خیس نکند، چه در خانه باشید و چه در بیرون از خانه و اینکه مجبور نباشید بیرون از لگن استفاده کنید، ولی با این وجود لباس یدکی با خود داشته باشید چون ممکن است در برخی مواقع زیاد خوش شانس نباشید.
فلوم توصیه می‌کند که برای گردش بعد از ظهر به اطراف خانه‌تان بروید و سوار ماشین نشوید. نزدیک خانه‌تان پیاده روی کنید (حتی فقط دور بلوکتان) یا به پارک نزدیک خانه‌تان بروید. با خودتان یک لگن مسافرتی ببرید تا در صورت نیاز کودکتان از آن استفاده کند، اما به این زودی نیاز به دستشویی پیدا نخواهد کرد.
روز سوم آموزش
دستورالعمل‌های روز اول را دنبال کنید، اما روز سوم می‌توانید صبح یک ساعت با خانواده بیرون بروید و یک ساعت هم عصر. هر بار قبل از بیرون رفتن از خانه از او بخواهید که از لگن دستشویی استفاده کند.
هنگام بیرون رفتن به او شلوار گشاد بپوشانید بدون زیر پوش، لگن مسافرتی و لباس هم همراه‌تان ببرید.

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)